Alla inlägg under april 2008

Av giglio - 27 april 2008 20:19


Idag har jag och matte varit på hundklubben hela dagen. Det var jätteroligt och lite jobbigt för det är så mycket som händer där även om det bara var mattes vanliga grupp som träffades. Vi var ute lite i skogen och skulle försöka göra ett spår men jag förstod inte vad jag skulle göra så det var en annan hund som fick spåra istället. Då tittade jag på men jag vet inte om jag riktigt förstod ändå. Men matte har lovat att lära mig för det verkar lite roligt!


När vi var på lydnadsplanen så fick jag leta godis på gräset och sen höll en som heter Christer mig också gömde matte en leksak. Första gången jag skulle leta så hittade jag lite ludd på gräsmattan som jag hade roligt med ett tag och sen hade jag nästan glömt att jag skulle leta efter något. Andra gången var jag mer koncentrerad och hittade leksaken på en gång. Alla tyckte att jag var jätteduktig!


Vi var mycket inne i klubbstugan med och nu kan jag slappna av och sova på riktigt. Det är rätt skönt faktiskt. Muffade bara lite ibland när jag trodde att jag hörde något.

Just det, matte gömde en leksak i köket med på klubben som jag fick leta efter när alla tittade. Det blev lite spännande för hon hade gömt den bland några kartonger som välte när jag puttade på dem men jag klarade det med lite hjälp.


När vi kom hem sen på eftermiddagen så var både jag och matte riktigt trötta. Tror nästan att matte var tröttare än jag för hon somnade på soffan sen.


/Jessie

Av giglio - 26 april 2008 19:53


Idag cyklade husse och jag till hundklubben där matte och Prillan var och lagade mat. Eller ja, matte lagade maten och Prillan såg på. Det var massor med människor där och jag hälsade på en hel del av dem. Det var riktigt roligt och jag fick godis och det var några som lekte med mig. När husse gick ut för att dricka kaffe i lugn och ro så följde jag med och då var det en kille i husses ålder som lekte med mig. Jag hade en boll med snöre med mig ut som vi kampade med också brottades vi lite och lekte på alla möjliga sätt. Superkul!!


Sen när allt var klart i köket och vi cyklade hem allihop så släpptes jag och Prillan lösa på åkrarna så att vi kunde springa. Prillan hade supermycket spring i tassarna så det var knappt jag hängde med. Fick gena massor i svängarna men ändå så var hon lite för snabb. En gång råkade jag springa nästan rakt in i husses cykel. Som tur var så var han stilla så jag slog mig inte. Efter ett tag så blev Prillan trött och la sig på åkern och vilade i solen. Det är så härligt väder ute och jag la mig jämte henne och åt lite gräs. Det här nya gräset som kommer upp nu är jättegott! Fast det är rätt mycket som är gott faktiskt.


I morse så hade katterna puttat ner ett äpple från köksbordet. Först trodde jag att det var en boll och lekte med det men sen när jag bet lite för hårt i det så smakade det gott ju! Så då la jag mig ner och åt på det istället. Det var lite hårt så det är tur att alla mina tänder sitter fast nu. Tyvärr tyckte matte att jag inte skulle äta upp hela äpplet så hon tog det ifrån mig efter ett tag. Men jag vet var det finns fler...


/Jessie



Av giglio - 25 april 2008 19:05


Igår skulle jag varit med på hundklubben och tränat med klicker men eftersom jag är lite dålig i magen så fick Prillan gå dit istället. Hon hade varit ganska duktig och lärt sig att lägga tassen på ett plastlock men att dutta med nosen på mattes hand ville hon inte alls. Fast hon berättade för mig hur jag skulle göra så när matte skulle lära mig det idag så kunde jag det redan. Man går fram till mattes utsträckta hand och duttar på den med nosen. Då klickar matte med klickern också får man en godisbit. Undrar varför det tog en hel kväll att lära ut det... det var inte direkt svårt.

En annan dag ska matte lära mig det där med plastlocket med men i helgen ska vi vist vara på hundklubben båda dagarna. I morgon ska matte laga mat och på söndag så är det kurs. Då ska jag få vara med också skulle jag kanske få testa att spåra. Det har jag inte gjort förr så jag funderar lite på hur man gör det. Men matte visar mig säkert!


/Jessie

Av giglio - 23 april 2008 19:26

 

Nu har vi varit och sagt grattis till Sanna. Och jag tyckte hon såg precis likadan ut som vanligt. Fick höra att Prillan fyllde 10 år idag med men hon ser också ut som vanligt. Jag kanske förstår det där bättre när jag själv fyller år.

Vi åkte bil in till Halmstad och det är nog mycket bättre än buss faktiskt. I bilar kan man sova i alla fall! När vi kom fram så kände jag faktiskt igen mig och hittade nästan själv hem till mattes föräldrar. Det är så roligt att komma dit att jag blir alldeles tokig! Det finns så mycket leksaker och roliga ben och annat. De flesta leksakerna är dock katternas så dem får jag inte ha. Men de jag lyckas få tag på är roliga.


Husse och matte och jag gick en runda till biblioteket med. När husse var inne och lämnade tillbaka tidningar så visade matte mig lite roliga stenar som jag kunde hoppa upp på. Jag blir så glad när jag lyckas! Fast är det för högt så får jag inte hoppa ner själv, matte är nämligen rädd om mina leder säger hon. När vi kom tillbaka till huset där mattes föräldrars lägenhet ligger så fick matte för sig att vi skulle gå i en trappa. Det var otäckt för golvet är lite halt och vi började med att gå nerför trappan. Men husse följde också med ner och kunde han och matte gå först så vågade jag med gå. Fast jag föredrar nog hissen ändå...


/Jessie



Av giglio - 22 april 2008 20:57


Idag är det tisdag och det betyder kursdags! Nu är det mest roligt på kursen och inte lika spännande längre. Fast husse har mått lite dåligt idag så matte tränade lite med mig först och sen fick jag vila hos husse ett tag. Matte gick runt och tränade inkallning med de andra hundarna. Det är lite tråkigt när husse och matte delar på sig så där men jag kan ju alltid bli extra glad när den försvunna kommer tillbaka! Sen åkte vi hem utan att vara med på teorilektionen. Men det är lite skönt för det är där inne som det är jobbigast att vara.


Annars har det inte direkt hänt något i dag. Matte var i stallet och husse har tvättat och jag och Prillan har vilat. Imorgon ska vi åka till mormor och morfar och moster, alltså mattes föräldrar och syster. Sanna fyller 20 och matte tycker att hon har blivit jättestor, men jag vet inte jag... jag tycker hon ser lika vuxen ut som hon alltid har gjort. Men jag ska se om jag ser någon skillnad imorgon. Hon ska visst få ett paket med. Det skulle jag med vilja ha. Särskilt snörena ser så roliga ut!


/Jessie


Av giglio - 21 april 2008 11:13


Det är väl bara att inse att det inte händer saker varje dag. Igår hände det inte mycket alls. Men det var ganska skönt det med. Vi var ute och gick lite men mycket mer än så blev det inte. Får se om det händer något idag. Man vet ju aldrig, men matte och husse verkar lite trötta på något sätt.


/Jessie 

Av giglio - 19 april 2008 15:28


Idag så gick jag och matte jättelångt ända till stallet faktiskt. Förut har jag bara åkt i cykelvagnen dit så det var först idag som jag märkte hur långt det var. Matte sa att det tog nästan en timme att gå dit. Jag kände inte igen mig alls på hela vägen så jag gick och undrade vart vi var på väg så när vi äntligen kom in i stallet så blev jag jätteglad! Alla hästarna var ute och boxdörrarna var öppna så jag kunde springa runt i halmen så fort jag bara kunde. Sprang bort en runda och ställde mig och tittade på getterna med. De är konstiga djur och jag vet inte om de är otäcka eller roliga.


Sen hade jag tråkigt ett tag medans matte mockade fast sen blev det dubbelt så roligt när jag fick vara med när hon halmade. Skuttade runt i halmen och hade superkul! Fast sen så blev det lite halvtråkigt igen. Matte skulle fylla hö i påsar och ville inte ha mig lös så nära hästarna så jag fick gå med henne i kopplet. Jag hade hellre gått runt på egenhand och undersökt saker. Träffade en som heter Kenneth med. Han är tydligen Malins pojkvän och var rätt trevlig, fast jag fick ingen banan av honom fastän jag såg att han hade det.


Matte hade inne Fatima en stund och sen helt plötsligt så kom husse. Och gissa om jag blev glad! Inte visste jag att han skulle komma men det var bra att han gjorde det för han hade min vagn med sig så jag slapp gå hem också. För det hade jag faktiskt inte orkat.


/Jessie

Av giglio - 18 april 2008 14:37


Igår hände det konstiga saker. Min uppfödare kom och hämtade oss och sen åkte vi bil jättelänge. När vi kom fram så gick vi in i ett hus som luktade konstigt och av en massa olika djur som andra hundar och katter. Vi satt utanför ett rum och bara hörde att det var folk där inne så jag var tvungen att skälla lite. Men kan ju inte alltid vara säker på om det är farligt eller in. Fast sen fick jag sitta i mattes knä och då blev det bättre.

När vi sen fick komma in i rummet så var det en tant som lyssnade på mitt hjärta och sen fick jag en spruta som gjorde lite ont men det var inte så farlig. Jag och matte och husse gick ut och gick på en gräsmatta och tillslut så blev jag så trött att jag knappt kunde gå rakt fram så matte fick bära in mig. Jag tror minsann att det var något konstigt i den där sprutan.

Vi kom in i det där rummet igen och matte satte sig på golvet med mig i knät så att jag kunde sova. Vet inte riktigt vad de höll på med sen men jag tror att jag minns att de pillade mig i munnen. Matte berättade sen att de kanske skulle ha tagit bort den extra tanden som jag har men att de inte gjorde jag. Det tog jättelång tid för mig att vakna sen. Jag vet att jag gick ut till bilen och såg en otäck hund på vägen. Skällde jättemycket på den för jag tyckte inte riktigt om att vara så där trött. Sen så somnade jag i bilen och vaknade inte förrän vi var hemma och då la matte in mig i min bur så jag fick sova mer.

Så egentligen så var det mest det jag gjorde igår... sov.


/Jessie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards